Raport Pentagon Research: znaczący wzrost wartości krośnieńskiego żużla. To już 41 mln zł!

Awans do najmocniejszej żużlowej ligi świata przyniósł swój skutek. Sezon po sezonie wartość medialna krośnieńskiego żużla znacząco wzrosła. Szczegółowy raport profesjonalnej firmy badawczo-consultingowej Pentagon Research wyliczył po awansie do PGE Ekstraligi wartość marketingową marki Cellfast Wilki Krosno na 41 mln zł!

Po sezonie 2021 efektywność marek klubu oraz miasta Krosna wynosiła 29 milionów złotych. Nastąpił zatem wzrost o ponad 12 mln zł. Najnowszy raport zsumował wartość medialnych publikacji i ekspozycji partnerów klubu z okresu od 1 listopada 2021 roku do 31 października 2022 roku. 41 mln zł to finanse, jakie należałoby przeznaczyć, by zapewnić reklamę partnerom klubu, miastu i drużynie żużlowej Cellfast Wilki.

– Klub z Krosna odnotowuje rozwój w niezwykłym tempie i przekłada się to na efektywność marek sponsorów i partnerów oraz rozpoznawalność. Krosno to miasto, które do tej pory znane było w Polsce głównie z huty szkła. Dziś szeroko istnieje w mediach także, a może przede wszystkim, dzięki Wilkom – informuje Product Manager Pentagon Research, Marcin Suszycki. – Wygenerowanie wartości marketingowej 41 milionów złotych w czwartym roku istnienia klubu wywiera wrażenie. Tutaj mamy do czynienia już z uzyskaną marką. Obecność dobrego klubu w dobrej lidze promuje partnerów i miasto, z którego wywodzi się dany zespół. Warto znać siłę medialną swojej marki. Dobra liga to zarówno mocne kluby, jak i media, dzięki którym można docierać do odbiorców. Systematyczne badania pokazują, że żużel w Polsce niezmiennie utrzymuje wysoką i stabilną pozycję dzięki wiernym kibicom. Dziś wartość klubu z Krosna przekroczyła 41 milionów złotych i biorąc pod uwagę, że Cellfast Wilki awansowały do niezwykle mocnej medialnie ligi, ta wartość jeszcze znacząco wzrośnie – dodaje Marcin Suszycki.

Wyniki do badania efektywności marek powstają na bazie analizy wszystkich przekazów – publikacji o klubie i ekspozycji partnerów klubu opublikowanych w mediach. Raport Pentagon Research jest kompleksowy i obejmuje wartości marketingowe uzyskane dzięki transmisjom telewizyjnym, publikacjom internetowym, social mediach, w prasie tradycyjnej i relacjach w stacjach radiowych.

– To drugi z rzędu sezon, w którym jest o nas pozytywnie głośno. W 2021 roku liczbę przekazów o klubie wygenerowały informacje o wzmocnieniach zespołu już po starcie rozgrywek, mistrzostwo fazy zasadniczej eWinner 1. Ligi czy fakt, że znaleźliśmy się jako beniaminek w finale ligi – opisuje prezes Cellfast Wilki Krosno Grzegorz Leśniak. – Teraz ponownie mieliśmy do czynienia z głośnymi wydarzeniami. Mam tu na myśli walkower, którym zostaliśmy ukarani czy fakt triumfu w rozgrywkach i wyeliminowanie w finale rywala o wielkiej nazwie. Do tego sporo działo się już po zakończeniu sportowej rywalizacji, ale wciąż w okresie obejmującym sezon i raport. Mam tu na myśli pozyskanie zawodników – Jasona Doyle’a i Krzysztofa Kasprzaka, których w Krośnie nikt z ogólnych obserwatorów się nie spodziewał. Wartość krośnieńskiego żużla już jest duża, ale ciągle rośniemy i rozwijamy się. Przed nami niezwykły sezon, bo w PGE Ekstralidze, który również będzie miał przełożenie na rozpoznawalność. Zyskuje miasto Krosno, partnerzy klubu i drużyna. Fakt, że zbudowaliśmy rozpoznawalną w kraju sportową markę to dla nas powód do satysfakcji i dumy. W 2023 roku mamy w planie wdrożenie kolejnych punktów z naszej klubowej strategii. Czeka nas ogrom pracy, ale największą satysfakcją jest fakt, że to zaangażowanie przynosi efekty w postaci rozwoju krośnieńskiego żużla – podkreśla Grzegorz Leśniak.

Wartość ekspozycji głównych marek związanych z klubem w sezonie 2022 wyniosła dokładnie 41 035 620 zł. Takie środki finansowe należałoby wydać, by wykupić reklamę w mediach dla klubu, partnerów i miasta w sezonie 2022. Na powyższą kwotę złożyło się blisko 123,5 tys. ekspozycji.