Raport Pentagon Research: 29 mln zł wartości efektywności marek krośnieńskiego żużla
Znane są już wyniki ekwiwalentu marketingowego klubu żużlowego Cellfast Wilki Krosno za sezon 2021. Według raportu opracowanego przez Pentagon Research efektywność marek partnerów klubu oraz miasta Krosna wyniósł ponad 29 milionów złotych! Takie finanse należałoby przeznaczyć by zapewnić reklamę partnerom klubu, miastu i drużynie żużlowej. Profesjonalne badania objęły klub, jego głównych sponsorów oraz markę Krosno Miasto Szkła. Były to pierwsze w historii badania zwrotu ekwiwalentu marketingowego zamówione przez Cellfast Wilki. Wyniki obejmują okres od 1. listopada 2020 roku do 31. października 2021 roku czyli pokrywają się z pierwszym – historycznym sezonem drużyny Cellfast Wilki na poziomie zaplecza PGE Ekstraligi.
– Z analizy wynika, że Cellfast Wilki Krosno to jeden z najszybciej rozwijających się klubów żużlowych w Polsce. Wyniki raportu są bardzo dobre dla wszystkich badanych marek – miasta, klubu i sponsorów. Duże znaczenie ma fakt, że eWinner 1. liga jest regularnie transmitowana w telewizji. Sam klub ma sporo tak zwanych kontaktów z odbiorcami także za sprawą mediów społecznościowych i przekazu medialnego – informuje Product Manager Pentagon Research Marcin Suszycki. – Poziom wyników badania efektywności klubu z Krosna jest podobny do niektórych klubów z PGE Ekstraligi. Mamy zatem do czynienia z bardzo dobrymi rezultatami. Klub zbudował już swoją markę i teraz powinien skupić się na jej umacnianiu – dodaje Marcin Suszycki.
Wyniki do badania efektywności marek powstają na bazie analizy wszystkich przekazów – wzmianek o klubie opublikowanych w mediach. Raport jest kompleksowy. Obejmuje wartości marketingowe uzyskane dzięki transmisjom telewizyjnym, publikacjom internetowym, social mediach, w prasie tradycyjnej i relacjach w stacjach radiowych.
– Tak dobre wyniki raportu to dla nas powód do dumy. O krośnieńskim żużlu jest pozytywnie głośno co daje dużą satysfakcję z wykonywanej przez nas pracy. Cieszy bardzo duża liczba ekspozycji medialnych naszego klubu. Analizując szczegółowo raport widać, że kilka czynników odegrało sporą rolę. Chodzi między innymi o serię siedmiu wygranych z rzędu, awans naszych dwóch zawodników do finału IMP, tytuł mistrza sezonu zasadniczego i w końcu wicemistrzostwo całej ligi. Każdego dnia pracujemy nad tym by krośnieński żużel był coraz mocniejszy i raport Pentagon Research potwierdził, że działania mają przełożenie na rozpoznawalność miasta Krosna, partnerów klubu i samej drużyny – mówi prezes Cellfast Wilków Grzegorz Leśniak.
Wartość ekspozycji głównych marek związanych z klubem w sezonie 2021 wyniosła dokładnie 29 093 637 zł. Takie środki finansowe należałoby wydać by wykupić reklamę w mediach dla klubu, partnerów i miasta w sezonie 2021.