PREZES WILKÓW GRZEGORZ LEŚNIAK: MOTOWIZJA OTWIERA „OKNO NA ŚWIAT”

Polski Związek Motorowy poinformował o pozyskaniu partnera telewizyjnego dla 2. Ligi Żużlowej. Wszystkie mecze sezonu 2020 pokaże telewizja Motowizja HD. – Mamy do czynienia z nowym otwarciem w tej klasie rozgrywkowej. Obecność telewizji sprawia, że 2. Liga Żużlowa staje się atrakcyjnym produktem dla wszystkich odbiorców. Rośnie wartość medialna tej klasy. Mamy swego rodzaju wydarzenie bez precedensu. Nigdy wcześniej ta liga nie była pokazywana w klasycznej telewizji – tak kontrakt ze stacją Motowizja HD ocenia dla serwisu wilkikrosno.pl prezes Wilków Krosno Grzegorz Leśniak.
Spotkania Wilków będą transmitowane zarówno z Krosna jak i miast, w których zespół trenera Janusza Ślączki będzie rywalizował na wyjeździe.
– Zyskujemy to czego nam bardzo brakowało. Mam tu na myśli swego rodzaju „okno na świat” dla miasta Krosna i firm współpracujących z naszym klubem. Żużel cieszy się w Polsce rewelacyjną oglądalnością. Od kilku już lat statystyki oglądalności krajowych lig sportowych mówią, że największym zainteresowaniem cieszy się żużel. Na pierwszym miejscu w Polsce jest PGE Ekstraliga, piłkarska PKO Ekstraklasa jest dopiero druga. Na trzecim miejscu pod względem największej średniej oglądalności wcale nie plasuje się siatkówka, piłka ręczna czy koszykówka a 1. Liga Żużlowa! To pokazuje moc i swego rodzaju magię naszej dyscypliny. Także przyciągania odbiorców przez speedway. Motowizja wywinduje w górę wśród dyscyplin sportowych również prestiż 2. Ligi Żużlowej, a oglądalność w obecnych czasach, czuje, że okaże się również wysoka – analizuje prezes krośnieńskiego klubu. – Dodatkowo muszę podkreślić, że w całej sytuacji imponują mi dwa fakty. Po pierwsze transmitowane będę wszystkie mecze sezonu. Zatem Wilki będzie można oglądać zarówno podczas meczów domowych jak i wyjazdowych. Druga kwestia to bardzo duży zasięg kanału Motowizja, który co istotne nadawany jest w HD. To zapewnia jakość obrazu. Czujemy żużlowe emocje niemal jakbyśmy znajdowali się w centrum wydarzeń na stadionie – dodaje szef Wilków.


Motowizja HD ma ponad 4 miliony abonentów (gospodarstwa domowe) i dociera do ponad 12 milionów osób. Stacja znajduje się na platformie cyfrowej Canal+ i w podstawowych pakietach największych w kraju sieci kablowych. Motowizję HD oferują Vectra, UPS, Multimedia, Toya, Inea, Netia oraz kilkanaście mniejszych „kablówek”. Kanał jest dostępny również w aplikacjach telefonii komórkowych Orange TV i Play Now oraz dla każdego po zainstalowaniu w telefonie, tablecie, laptopie czy telewizorze z funkcją smart aplikacji Player.pl lub WP Pilot. – Gdy się w to wgłębimy to okazuje się, że transmisje żużlowe z Krosna będą mogły bez problemu oglądać osoby, które nie mają telewizji cyfrowej lub kablówki. Wystarczy zainstalować odpowiednią aplikację. Czyli mamy do czynienia ze znakomitą dostępnością do tej telewizji i tym samym meczów żużlowych naszej drużyny bez względu na lokalizację odbiorcy. Gdy ktoś nie będzie miał dostępu do telewizji wystarczy internet i aplikacja – podkreśla prezes Wilków. – Czeka nas wyjątkowo ciekawie zapowiadający się sezon. Zgodnie z założeniami zrobiliśmy w okienku transferowym krok do przodu i nasz zespół tworzą zawodnicy od których można oczekiwać wysokiego poziomu sportowego. Jednocześnie dobraliśmy zespół nastawiony na nową jakość klubu. Atmosfera w drużynie jest bardzo dobra. To wszystko dobrze wróży przed sezonem. Obecność telewizji powoduje wzrost wartości marketingowej naszego klubu i sponsorów Wilków – zaznacza Grzegorz Leśniak.
Rozgrywki z udziałem Wilków Krosno i pięciu innych drużyn ruszą w pierwszych dniach sierpnia. Szczegółowy terminarz powinien być znany w drugiej połowie czerwca. Zwycięzca 2. Ligi uzyska awans do eWinner 1. Ligi na sezon 2021.